Elektroninen urheilu eli videopelien kilpailullinen pelaaminen on noussut haastamaan perinteistä urheilua kiinnostuksessa, yleisömäärissä ja mediahuomiossa. E-urheilun ammattilaispelaajat, joista lahjakkaimmat tienaavat satoja tuhansia vuodessa, houkuttelevat stadioneille kymmenien tuhansien ihmisten yleisöjä. Suurimpien turnausten loppuottelut saavat netin välityksellä miljoonia katsojia.
Mistä valtavassa nosteessa olevassa ilmiössä oikein on kyse?
Elektronisesta urheilusta kertomassa Suomen ainoaa e-urheiluliigaa pyörittävän Finnish eSports Leaguen Ville Järveläinen ja Janiko Kemppi.
Elektroninen urheilu eli videopelien kilpailullinen pelaaminen on noussut haastamaan perinteistä urheilua kiinnostuksessa, yleisömäärissä ja mediahuomiossa. E-urheilun ammattilaispelaajat, joista lahjakkaimmat tienaavat satoja tuhansia vuodessa, houkuttelevat stadioneille kymmenien tuhansien ihmisten yleisöjä. Suurimpien turnausten loppuottelut saavat netin välityksellä miljoonia katsojia.
Mistä valtavassa nosteessa olevassa ilmiössä oikein on kyse?
Elektronisesta urheilusta kertomassa Suomen ainoaa e-urheiluliigaa pyörittävän Finnish eSports Leaguen Ville Järveläinen ja Janiko Kemppi.